Komisja Europejska i brytyjski urząd antymonopolowy przyglądają się, być może, nielegalnym praktykom, które wykorzystuje Facebook do osiągnięcia jeszcze większej dominacji na rynku.
Komisja Europejska rozpoczęła dochodzenie, które ma na calu sprawdzenie, czy Facebook wykorzystuje dane z rynku reklam wyświetlanych w swoim portalu do nieuczciwej konkurencji z firmami reklamującymi się właśnie na Facebooku. Dla europejskiej komisarz Margrethe Vestager to pierwsze dochodzenie przeciwko firmie prowadzonej przez Marka Zuckerberga, ale nie jest ona żółtodziobem w tej kwestii. Google z rąk pani komisarz ukarane zostało już grzywnami w łącznej kwocie 8 miliardów euro, przyglada się ona również Amazonowi. Niezależnie swoje dochodzenie w tej samej sprawie rozpoczął również brytyjski urząd antymonopolowy (Britain’s Competition and Markets Authority).
Facebook podejrzewany jest o wykorzystywanie danych ze swojego ogromnego rynku reklam. Mechanizm ma być prosty. Facebook sprzedaje firmom reklamy, a następnie wykorzystuje dane zebrane w czasie prowadzenia kampanii do nieuczciwej konkurencji na rynkach w których rywalizuje z reklamującymi się na Facebooku firmami. Takie przynajmniej są podejrzenia i tej sprawie będą przygladać się organy UE oraz brytyjski regulator.
Facebook, a jakże, zaprzecza tym oskarżeniom i zapewnia, że w pełni współpracować będzie przy wyjasnianiu tej sprawy.
{loadmoduleid 1126}
Zobacz więcej