Kilka dzisiejszych godzin wystarczyło polskim fanom komputera Commodore 64 na ufundowanie projektu Historia Amiga Piksel po Pikselu w akcji na portalu wspieram.to. Celem była kwota 75 tysięcy złotych.

Książka pod tym tytułem to polskie, uzupełnione wydanie The Story of Commodore 64 in Pixels autorstwa Chrisa Wilkinsa, która ukazała się pierwotnie na rynku brytyjskim. Na około 300 stronach przedstawione zostały najbardziej popularne i ikoniczne gry na komputer Commodore 64. Każdej z nich poświęcono pełną rozkładówkę z tekstem i wybranymi screenami. Trzydziestu wybitnych twórców dzieli się wspomnieniami na temat tworzenia gier i programów na tę legendarną platformę. Polskie wydanie Historii Commodore 64 Piksel po Pikselu będzie uzupełnione o materiały o polskich grach, twórcach i przedstawicielach lokalnej demosceny.

Celem akcji jest sfinansowanie wydania Historii Commodore 64 Piksel po Pikselu na rynku polskim. Pozyskane środki zostaną wykorzystane przede wszystkim na pokrycie kosztów licencji na publikację, profesjonalne tłumaczenie i korektę treści, staranny skład DTP i przygotowanie do druku oraz samą produkcję książki w najwyższej jakości.

Na grafice informacja na temat książki Historia c64 Piksel po Pikselu

Przy okazji zbiórki crowdfundingowej powstaną dodatkowe materiały kolekcjonerskie, wśród nich światowa premiera gry Robot Jet Action oraz reedycja gry Eternal (na kasetach audio), płyta CD Better Than Reality Lukhasha, komiks Niebezpieczny Ryszard i Klątwa Amazonii, do którego scenariusz napisał Bartek Kluska, a rysunki dostarczył Tomek Kleszcz, dyskietki i cartridge z najlepszymi klasycznymi i nowymi grami na C64, t-shirty, czapeczki, a także wykonana specjalnie na potrzeby akcji figurka Rockforda z gry Boulder Dash w mocno limitowanym, numerowanym nakładzie.

Kolejnym progiem akcji jest kwota 90 tysięcy złotych. Po jej osiągnięciu każdy wspierający projekt na kwotę co najmniej 80 PLN otrzyma gratis specjalne, drukowane wydawnictwo Commodore 64 w Pixelu. Zebrane zostaną najlepsze materiały związane z tematyką komputera, które ukazały się na przestrzeni ostatnich lat na łamach magazynu Pixel.

Wydawcą jest Idea Ahead, organizator corocznego Festiwalu Gier Pixel Heaven, a także właściciel magazynów PIXEL i PSX Extreme oraz bloga pixelpost.pl. Doświadczenie wydawnicze to także zakończone sukcesem projekty crowdfundingowe takie jak Wielka Księga Gier, Komiks Dla Pixela 64+ czy reedycja pierwszej polskie gry komputerowej Puszka Pandory. Warto przypomnieć ostatnią akcję wydawcy, polskie wydanie książki Historia Amigi Piksel po Pikselu, która również zakończyła się sukcesem i pobiła rekord polskiego crowdfundingu w swojej kategorii.

{loadmoduleid 1126}